Українці чекають від виробників комедій, історичного кіно і фільмів про кохання 21 Жовтня 2016

Дослідницький підрозділ групи StarLightMedia — StarLight Marketing — провів вимірювання глядацького запиту на жанри й теми фільмів і серіалів. Респондентам задавалися два запитання: «Як ви особисто вважаєте, в якому жанрі варто зараз знімати в Україні кіно?» і «На яку тему, на ваш погляд, зараз варто знімати кіно в Україні?».

Що важливо, респондентам не пропонувалися варіанти відповідей, вони самі називали теми та жанри. Відповіді кодувалися у відповідну категорію. Результати дослідження показали, що українці чекають від виробників комедій, історичного кіно і фільмів про кохання, причому очікування чоловіків і жінок трохи різняться.

Таблиця 1. В якому жанрі варто зараз знімати в Україні кіно1

Таблиця 2. На яку тему зараз варто знімати кіно в Україні

2

Керівник StarLight Marketing Орест Білоскурський:  «Ми розуміємо, що, питаючи, про що потрібно знімати, ми вимірюємо радше очікування українців від виробників, ніж отримуємо прогноз, що будуть дивитися люди у кінотеатрах і по телебаченню. Ми мали на меті зробити зріз того, що сьогодні вважається потрібним і важливим суспільством, а що — ні».

Результати дослідження не розбіглися з очікуваннями продюсерів. «Те, що гумор сьогодні — один із найочікуваніших жанрів, є зрозумілим: життя надає достатньо тривог і проблем, глядач шукає розради», — говорить Тала Пристаєтська, шеф-редактор художнього виробництва групи StarLightMedia, — «Проте отримані результати можуть стати додатковими дорожніми вказівниками для продюсерів. Наприклад, поєднання комедії та історії кохання у жанрі ромком, націленому на молоду аудиторію, робить найкращі боксофіси і рейтинги. Історичні фільми є дорогими у виробництві, але, можливо, виробникам варто пошукати варіанти, як зробити їх дешевшими і поєднати із іншим жанром, тією ж комедією або мелодрамою».

Всього було опитано 330 респондентів, з яких 44% (146 респондентів) — чоловіки, 56% (184 респонденти) — жінки. Метод опитування — телефонне інтерв’ю (дзвінкі на випадкові мобільні номери), географія — вся Україна. Період проведення опитування — з 15 вересня по 15 жовтня 2016.

StarLightMedia — найбільша українська телегрупа, яка виробляє більше половини всього телевізійного продукту на ринку. У 2015 році стала однією із засновників ініціативи #КіноКраїна, мета якої — побудувати в Україні ефективну прибуткову систему функціонування екранного виробництва. У жовтні 2016 року StarLightMedia оголосила пітчінг ідей і розробок для телевізійних проектів, серіалів і фільмів, як для співробітників групи, так і для зовнішніх авторів.