StarLightMedia впроваджує систему вікового маркування передач 15 february 2018

З 15 лютого на телеканалах медіа-групи StarLightMedia з’явилося вікове маркування передач. Система маркування спрямована на допомогу у визначенні передач, що підходять для самостійного перегляду дитиною певного віку чи для сімейного перегляду. Завершено навчання спеціалістів, які займаються аналізом змісту передач та їх маркуванням.

Відповідно до національного законодавства, система маркування кіновідеопродукції є обов’язковою. Таких вимог щодо телепередач на законодавчому рівні немає. Проте, дослідивши принцип розподілу, наявний у кіноіндустрії, та найкращі світові практики, медіа-групою StarLightMedia було прийнято рішення щодо саморегулювання в цьому питанні та впровадження вікового маркування для передач телеканалів групи. Телепроекти отримали вікові позначки, візуально знайомі глядачеві за фільмами та серіалами, – 12+, 16+ та 18+.

Анатолій Максимчук, заступник генерального директора StarLightMedia:

«Чим більше законодавчих обмежень щодо змісту контенту – тим далі ми від цивілізованого європейського підходу і тим ближче до загрози цензури. Самообмеження, навпаки, – це маркер цивілізованості. Тому ми вважаємо, що в сучасних умовах потрібно досліджувати найкращі практики і застосовувати їх у роботі. Є випадки, в яких ми здатні самообмежитись, є теми, стосовно яких ми маємо напрацьовувати підходи спільно з іншими гравцями ринку та регулятором. До речі, обидва Акти спільного регулювання (щодо захисту неповнолітніх жертв сексуального насильства та висвітлення суїцидів), розроблені робочою групою при Національній раді, були враховані під час вироблення критеріїв для маркування контенту. Ми вважаємо, що побудувати успішний, конкурентний медіа-ринок без процедур саморегулювання та співрегулювання неможливо. Адже саме такі моделі забезпечують баланс між свободою слова та державним регулюванням, що є важливим як для суспільства загалом, так і для гравців ринку та регулятора зокрема».

Батьки зможуть орієнтуватись не лише на назву передачі та її учасників, а й краще розуміти аудиторію, на яку вона розрахована. Вікова позначка служить певною рекомендацією щодо змісту контенту, що може потребувати роз’яснення дорослими для дітей молодшого віку.

Розроблена система з маркування контенту дозволяє визначити вікову аудиторію шляхом відповідності встановленим критеріям за аспектами: тема передачі, емоційна складова, насильство, самоідентифікація, сексуальність, наркотики/алкоголь/тютюн та мова.

Новий канал

Ірина Шабаєва, головний психолог з питань захисту неповнолітніх StarLightMedia:

«Питання впливу контенту на психічний та емоційний розвиток дитини часто призводить до полеміки. Зазвичай усі приходять до висновку, що все залежить від того, що дивитися. Та головне не тільки «що», а й «у якому віці». Наприклад, малечі в 4 роки розповідають: „Від кохання двох дорослих людей з’являються діти“, а підлітку пояснюють тему сексу більш детально. Насамперед тому, що ця інформація вже необхідна йому для безпеки і можливості приймати правильні рішення.
Контент розділено за віковими категоріями саме за принципом готовності відповідної категорії сприймати інформацію. А маркування – це можливість для батьків, окинувши поглядом екран, одразу зрозуміти, на яку вікову аудиторію спрямований контент. Таким чином, батьки можуть швидко з’ясувати, з якою передачею дитину можна залишити наодинці, а яка потребуватиме їхньої присутності для пояснень. Контент, що може потенційно нашкодити неповнолітнім, може транслюватися після 23:00 і маркується позначкою 18+».

Розроблена саморегулятивна система внутрішнього маркування контенту стала результатом аналізу передового світового досвіду із захисту неповнолітніх глядачів та дослідження змісту й аудиторій передач SLM. Віковими позначками, наприклад, не маркуються новини, музичні кліпи.

Наразі з принципами маркування ознайомлені всі керівники ТО, департаментів закупівлі, планування, підготовки та видачі передач в ефір.

СТБ